8.1.10

Siri Pertama : Coca-Cola Muslim (Are You One Of Them?)

Assalamualaikum.

Saya baru sahaja menonton sebuah video syarahan yang bagus.Banyak ilmu yang boleh kita dapat tentang video ini.



Video ini menerangkan fenomena iman flip-flop umat Islam masa kini dan punca mengapa ini mungkin berlaku.

Di atas ini ada saya kongsikan bersama video ini.Oleh sebab kesuntukan masa lapang,saya tidak akan mengulas video ini.

Insya-Allah selepas ini saya akan membuat dua lagi sambungan siri Coca-Cola Muslim ini.Siri kedua,saya akan menerjemahkan teks syarahan ini.Kerana saya merasakan ia merupakan syarahan yang bagus.

Dan siri yang ketiga nanti,saya akan mengulas video ini.

Di dalam video ini juga ada disebutkan mengapa kita tidak boleh menjadi umat Islam yang bertindak berpaksikan emosi semata,sebaliknya mestilah berlandaskan ilmu,iman dan akal (link).

Saya tidak akan mengulas lanjut tentang perkara ini buat masa ini.Saya akan ulasnya di sambungan-sambungan akan datang.Insya-Allah.

Buat masa ini,tontonilah video ini dahulu.Kepada anda yang berada di Malaysia,jangan bersedih jika tidak dapat menonton video ini.

Insya-Allah saya akan menerjemahkan teks video ini dalam sambungan selepas ini.Tetapi,jika anda menetap di luar negara,ambillah kesempatan dari kemudahan internet yang laju untuk menonton video ini dan mendapatkan sedikit ilmu untuk diri sendiri.

Sekian.Semoga apa yang ingin disampaikan dapat difahami.

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.


4 comments:

  1. salam ziarah..
    thanx 4 the info=)

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Terima kasih sahabat kerana berkunjung. Dan alfu syukran atas video ini. Barakallahu fik.

    ReplyDelete
  3. Salam. Saya menanti ulasan daripada anda. Video sukar diakses kerana lembab yang teramat sangat...Wallahualam.

    ReplyDelete
  4. saya sudah tulis terjemahan ( sebahagian besar) . semoga mendapat kebaikan.dan saya akan sambung terjemahan itu dalam sambungan seterusnya.assalamualaikum. selamat beramal

    ReplyDelete