1.6.10

Artikel Ringkas : Bagaimanakah Cara Yang Sepatutnya? (Isu Palestin)


Assalamualaikum.

Bagaimanakah menunjukkan bahawa kita prihatin?

Adakah dengan menulis status Facebook seperti *** dan ***** dan ****?

Tidak.Bukan seperti itu.

Bukan dengan mencarut-carut memaki-maki emosi.Sebaliknya menggunakan cara yang sepatutnya sebagai umat Islam.Melalui doa dan solat.Doa itu bukankah senjata mukmin.Berdoalah dan tanamkan keyakinan semasa berdoa.Insya-Allah.

Di bawah ini merupakan satu komen di Facebook Pena Maya saya ambil.

Hurm.tu lah.bukan nak kondem.tapi cam tak kena saya rasa bila bawah post pasal palestin berkobar-kobar,tup2 atas tu pulak join grup "saya cintakan awak,tapi saya malu mengucapkannya" .. hurm..what a shame.. takpe.semoga insiden ni buka mata orang yang sedar supaya kembali ke jalan islam,jalan Allah.bukan semangat berkobar2 satu hari sahaja.

dan yang paling penting,semoga Allah kekalkan kita di atas jalan-Nya.dan semoga umat Islam di Palestin dan di seluruh dunia amnya bersatu kembali.

Amin.

kita sebagai ordinary people ni banyakkanlah doa menadah tangan .takyah tnggu orang,sndiri2 dah ckup.jangan banyak sangat berhibur.buang sikit perasaan sayang dunia tu.

ni nasihat pada diri gak.

k.

insya-Allah.kalau salah betulkan.

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.

p/s: Maaf tidak dapat update panjang lebar.Sedang menghadapi peperiksaan.Tetapi,apa sangatlah peperiksaan saya ini jika dibandingkan dengan perjuangan saudara kita di sana.Dan apa sangatlah peperiksaan saya ini jika dibandingkan dengan peperiksaan di akhirat kelak.

No comments:

Post a Comment