10.11.10

Mencari.Rosak. (Ibarat Pengembara)


Assalamualaikum.

banyak perkara
banyak peluang
banyak ujian
banyak yang mendatang
satu sahaja harapan
semoga hati tetap kuat

bercerita tentang kuat
pernahkah terfikir kenapakah terlalu kuat kerosakan keliling
itulah akibat masyarakat yang sudah rosak
rosak dari akar umbi

ayat terakhir dari Kitab Suci yang diturunkan
tahukah kita apakah isinya?
tahukah kita ayat apakah itu? (ini dan ini)

riba
ayat itu menyentuh tentang riba
sila betulkan jika salah
tetapi insya-Allah betul berdasarkan apa yang dibaca

akibat perkara ini
banyak kepincangan berlaku
dan akibatnya lagi
rosaklah masyarakat

lahir masyarakat yang lemah iman
lahir masyarakat yang tidak takut balasan buruk dari Maha Kuasa
lahir masyarakat yang selfish
lahir masyarakat yang sukar ditegur
lahir masyarakat yang setiap hari bergaduh
lahir masyarakat yang melebihkan nafsu dari akal
lahir masyarakat yang sukar memaafkan,penuh ego
lahir masyarakat yang mempermainkan hukum Islam
lahir masyarakat yang..

rosak.

Ya Allah
ampunkanlah dosaku
kuatkanlah imanku
tambahkanlah imanku
teguhkanlah hatiku
bersihkanlah hatiku
sinarilah hatiku dengan nur cahaya yang cemerlang
berikanlah aku isteri dan keturunan yang baik
berikanlah daku teman-teman yang baik yang dapat membimbing
jadikanlah juga diri aku ini teman yang boleh membimbing teman yang lain
lindungilah aku dari menipu dan ditipu
lindungilah aku dari menganiaya dan dianiaya
berikanlah aku pengakhiran yang baik
matikanlah aku dalam keadaan beriman
hanya kepada-Mu aku memohon
hanya kepada-Mu aku menyembah

amin.

P/S : Sudah bulan Dhul-Hijjah.Akan menulis kembali dalam waktu terdekat.


No comments:

Post a Comment