23.1.11

Sebelum Senja.

Perhatian : Sila baca sini,jika masih belum baca.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

yang indah
sebenarnya tidak indah

yang cantik
sebenarnya tidak cantik

yang baik
pun juga begitu

kelihatannya
antonim menjadi sinonim

dunia
sukar mempercayainya

kadangkala pabila dicerita segala
pasti ada yang tersalah dalam bersangka

bicara
bukan semua boleh mendengar

bersabarlah
kadangkala kita sangkakan permata

rupa-rupanya
kaca

jangan sesekali percaya
apatah lagi terpedaya

"If you can be unknown, be so; it doesn’t matter if you are not known and it doesn’t matter if you are not praised. It doesn’t matter if you are blameworthy according to people, if you are praiseworthy with Allâh the Mighty and Majestic." [Link]

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.


2 comments:

  1. salam alaik..nak copy ni..
    "If you can be unknown, be so; it doesn’t matter if you are not known and it doesn’t matter if you are not praised. It doesn’t matter if you are blameworthy according to people, if you are praiseworthy with Allâh the Mighty and Majestic."

    ReplyDelete
  2. Di akhir zaman yang biasa di anggap luar biasa, yg luarbiasa dianggap biasa.

    1. Buang bayi dah macam biasa, anak luar nikah gak dah jadi biasa
    2. Mat rempit mati di jalan yg lurus jugak biasa
    3. Jalanraya tak jem kat KL agak luarbiasa
    4. Tutup aurat tapi tak solat vs tak tutup aurat tapi solat...

    The list go on...

    ReplyDelete