16.3.11

Akhir Zaman III : "I Was A Slave To Broken Society".

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Kepada Anonymous yang bertanyakan saya soalan di ruangan komen dalam Penulisan saya sebelum ini,saya mengucapkan terima kasih atas kesudian anda bertanyakan soalan.

Dan segala puji bagi Allah SWT kerana masih membukakan pintu hati anda untuk bertanyakan soalan.

Apabila kita bertanya,bermaksud kita mahukan kebenaran.

Tapi,maaf.Kerana saya tidak dapat lagi menjawab soalan anda.Jika saya dapat nanti,saya baru publish komen anda itu.

Bimbang mengelirukan orang lain pula.

Sekarang saya mahu menanyakan soalan anda itu kepada yang Pakar dahulu.

Yalah,saya ini bukan Pelajar Bidang Pengajian Islam.Jadi,ada topik-topik tertentu yang menyaksikan saya tidak reti hendak jawab soalan anda.Saya pernah dengar,tapi saya tidak reti hendak jawab macam mana.

Jadi,kita tunggu dahulu ya.Lagipun persekitaran saya menyaksikan tidak ramai yang boleh menjawab Soalan anda itu.

Itu pasal saya kena tanya ikut Internet soalan anda itu kepada Golongan Yang Berilmu.

Jika anda tidak keberatan,anda boleh tanyakan soalan anda itu kepada Ilmuwan-Ilmuwan Islam yang lain.

Dan jika anda sudah dapat jawapannya itu,anda boleh kongsikannya di sini bersama saya.

Terima kasih.

Itulah win-win situation yang diharapkan saya apabila saya menulis Blog.Saya menulis apa yang saya tahu,anda bertanya apa yang saya tidak tahu.Jadi,bila saya tidak tahu,saya akan mencari,dan berkongsikannya di sini pula.Akibatnya?Semua orang mendapat kebaikan.Dan begitulah sebaliknya bila saya ada salah menulis,anda betulkan.Juga win-win.

Apa-apapun,dalam Penulisan kali ini,saya hanya mahu berkongsikan satu gambar.

Satu gambar untuk difikir dan dihayati kita semua.

Dan diambil pengajaran daripadanya.


Daripada Anas RA bekata, Rasulullah SAW bersabda, "Akan datang kepada umat ku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam bara api". [Tirmizi]

Itu sahaja untuk kali ini.

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.


3 comments:

  1. it's ok if you don't know. and thank you for the pictures.

    ReplyDelete
  2. Mengapa saudara tidak publish kan saja,mungkin ada yang tahu,boleh tolong jawab kan..

    ReplyDelete
  3. dah publish.rujuk link ni.kalau tau tambahkan.

    http://baikiminda.blogspot.com/2011/03/akhir-zaman-ii-pengajaran-hanya-akan.html

    ReplyDelete