4.8.11

Siri Pencarian 23 : Ketenangan Itu Perlu Dicari.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Sebelum saya menulis,elok saya mengingatkan diri sendiri dan anda semua untuk sama-sama kita memperbetulkan niat kita dalam apa juga perbuatan yang hendak kita lakukan.Pastikan setiap perbuatan kita itu ikhlas kerana Allah SWT.Pastikan perbuatan yang bakal kita lakukan itu tidak akan membawa kita kepada kemurkaan-Nya.Dan jika ada salah silap yang dilakukan kita,segeralah memohon keampunan-Nya.

*** *** ***

Saya menulis perenggan di atas pada Jam 2315,tapi perenggan di bawah ini saya tuliskannya pada Jam 2345.Argh,sukar untuk fokus.

*** *** ***

Beberapa hari yang lepas (pada hari Sabtu 30 Julai 2011 - to be exact),saya dengan izin Allah SWT,Alhamdulillah,telah berkesempatan menghadiri talk oleh Dr. Bilal Philips di TTDI dan juga Menara TM.

Sepatutnya,saya ingin menulis apa yang saya dapat dari talk/Majlis Ilmu itu pada hari Isnin.

Tapi,akibat beberapa kekangan,ditambah pula dengan faktor kepenatan dan sikap bertangguh melampau-lampau yang semakin menjadi-jadi,penulisan itu masih belum dapat ditulis sehingga kini.

Semasa talk itu hari,saya ada mencatat isi kandungannya dalam handphone saya.

Tadi masa saya tengok dalam handphone,dukacita dimaklumkan bahawa saya tidak save penulisan itu hari.Ini sungguh sadis.

Tapi Alhamdulillah,mujur kawan saya yang pergi bersama saya ke talk itu ada menyalin juga.

Jadi,dia telah copykan apa dia salin aritu dan bagi kepada saya ikut YM.

Inilah apa yang diberikannya kepada saya,


everything on this earth has a purpose of their own.
represents a question at some point in life we ask ourselves : what is life really about.?
how do we get here if there's no beginning.?
1997 san diego university reports saying that theres a part in our brain that stimulates because of a religious act.
51:56
life of test.
life today focuses on material existence.

Tentu anda tidak faham bukan?

Jangan bimbang.Di atas ini,hanyalah note yang ditulis oleh rakan saya roughly.

Saya sebenarnya hendak tulis tentangnya malam ini,tapi hari sudah malam,dan saya agak penat,jadi saya akan tulis perkara ini pagi esok,Insya-Allah.

Ya.Saya akan cuba yang terbaik.

Doakan saya.

Dan point-point di atas akan saya cuba elaboratekan dengan apa yang masih terdapat dalam memori saya.

Jadi,jangan lupa,esok datang balik sini untuk check okay?

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.

P/S : Berada di rumah memang best.Tapi,kadangkala ianya menjadi tidak best bila kita sedar bahawa 'kita berada dalam zon selesa'.


2 comments:

  1. salam..sy sering mngikuti penulisan saudara disini...apa y sy lihat semenjak saudara bercuti penulisan saudara smakin kurang..kurang dri segi kuantiti n kualitinya.berbanding ketika saudara di luar negara boleh dikatakan setiap hari terdapt entri2 yg baru..slalu update..n ada umphh.rasanya dah dua kali saudara berjanji untuk menulis ceramah dr.bilal philips..tp tertangguh lagi...harap saudara tidak tenggelam dengan zon selesa saudara..walauapapun sy amat meminati penulisan saudara..keep it up. :)

    ReplyDelete
  2. Walaikumsalam.wow.satu peringatan yang baik untuk saya.doakan saya.amin.

    ReplyDelete