27.10.11

Langkah Mesti Diterus.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Apa khabar?

Sihat?

Sudah makan?

Bagaimana dengan Ibu Bapa anda?

Sihatkah mereka?

Sudah makankah mereka?

Telefonlah mereka dan tanyakan khabar mereka.

*** *** ***

Sudah agak lama saya tidak menulis secara proper di sini.Astaghfirullahalazim.

Banyak perkara hendak saya tulis.Tapi masa yang suntuk,dan godaan yang banyak di sekeliling,sering menyebabkan saya tewas.

Astaghfirullahalazim.

Sebenarnya,kalau diikut,yang paling banyak mendapat manfaat dari penulisan saya ini nanti,diri saya juga.Bukan orang lain.

Sama juga dengan perbuatan baik kita yang lain.

Sedekah,berbuat baik dengan saudara-mara,Solat Sunat - semua itu,walaupun mungkin ada di antara perbuatan-perbuatan ini yang nampak kecil,hakikatnya akan membawa kebaikan kepada diri kita juga.

Bukannya orang lain.

Tapi?

Astaghfirullahalazim.

Saya menulis penulisan kali ini ringkas sahaja.

Sebagai kick-start mencari momentum menulis semula.

Itu sahaja.

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.

P/S : Doakan saya.Boleh baca Penulisan-Penulisan saya yang lama di belakang sana.


No comments:

Post a Comment