5.3.12

Lima Naskhah Terjemahan Al-Quran Percuma Untuk Dimiliki! ('Projek 10 Al-Quran Percuma' Fasa Pertama Edisi Mac-April 2012).

Prenote I : Sebarkan Penulisan ini kepada Saudara-Mara/Rakan/Keluarga anda.Mana tahu ada di antara mereka yang berminat.

Prenote II : Saya minta kerjasama Para Penerima Al-Quran untuk menghubungi saya kembali melalui E-Mail dalam tempoh 24 Jam selepas keputusan dikeluarkan.Ini bagi memudahkan urusan Delivery dilakukan.Terima kasih.

Prenote III : Apa beza antara kita Muslim dengan 'mereka' pada hari ini?Mereka giat menyebarkan 'budaya songsang' mereka.Kita?Ayuh tingkatkan usaha sebarkan kebenaran ini.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Ini merupakan satu usaha kecil dari Pihak Pena Maya untuk menyebarkan Jalan ini (Islam).Semoga Allah Meredhai.

*** *** ***

Tidak sampai 3 Jam dari Tempoh Artikel Permohonan Dana diterbitkan,Alhamdulillah Target RM 400 bagi Projek ini telah dapat dicapai.

Alhamdulillah.Semoga Allah Merahmati Para Penyumbang Dana dan keluarga mereka.

Sebelum menulis dengan lebih lanjut,saya akan copykan sedikit deskripsi mengenai Program ini,Hala Tujunya,Visinya etc etc untuk Pemahaman anda yang baru pertama kali tiba di sini.

*** *** ***

Apakah 'Projek 10 Al-Quran Percuma' ini?Apakah Visinya?

Saya sudah tulis dengan panjang lebar tentang perkara ini dalam Artikel Pelancaran 'Projek 10 Al-Quran Percuma'.Anda boleh baca di sini untuk Maklumat Lanjut (Saya amat mencadangkan anda membaca Artikel tersebut untuk memudahkan Pemahaman anda).

Dan untuk pengetahuan anda Para Sahabat sekalian,ini merupakan kali ketiga Projek ini diadakan.Setakat ini,dalam Edisi-Edisi yang lepas,sudah 10 Naskhah Al-Quran diedarkan.

*** *** ***

Dipendekkan Cerita,dalam Penulisan ini,5 Naskhah Terjemahan Al-Quran Keluaran Yayasan Restu akan diedarkan kepada 5 Orang Pembaca Bertuah.

Sabda Rasulullah SAW dalam Khutbah Terakhirnya (Link) :

Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara,yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya.Itulah Al-Qur'an dan Sunnahku.

Tanpa Al-Quran dan As-Sunnah,manusia akan sesat.Hidup dalam kegelapan.

Oleh sebab itulah - adalah menjadi tanggungjawab untuk kita - Umat Islam - untuk memahami kandungan Al-Quran.

Link ini menunjukkan Contoh Naskhah Al-Quran yang bakal diedar (Link ini ditulis oleh seorang Penerima Giveaway Edisi Terdahulu).

*** *** ***

Bagaimanakah Cara Untuk Mendapatkan Naskhah Al-Quran Ini?Apakah Syarat-Syaratnya?Bagaimana Mekanisme Pemilihan?

1) Anda yang hendak mendapatkan Naskhah Percuma ini,mestilah seorang manusia yang pandai Berbahasa Melayu,oleh kerana Terjemahan itu nanti ditulis dalam Bahasa Melayu.

2) Seorang Pembaca hanya boleh mendapatkan Senaskhah Terjemahan Al-Quran sahaja.

3) Tidak semestinya anda menyertai Program Ini untuk mendapatkan Al-Quran ini untuk diri sendiri.Anda juga boleh menyertai Projek Giveaway ini untuk mendapatkan Al-Quran itu untuk dihadiahkan kepada Ibu Bapa anda,Keluarga anda,Abang anda,Adik anda etc etc.

4) Pastikan Penerima yang bakal menerima Al-Quran itu (samada anda atau kenalan anda) bakal memanfaatkan Al-Quran itu dengan membacanya.Bukan apa,jika Al-Quran yang bakal diterima itu hanya mahu disimpan dalam Almari,baik kita bagi peluang ini kepada orang lain yang benar-benar mahu memanfaatkannya.

5) Non-Muslim - Penyertaan anda amat dialu-alukan jika anda pandai membaca dalam Bahasa Melayu.Dan jika anda ini seorang Islam yang ada Rakan Non-Muslim yang berminat dengan Islam,anda mungkin boleh hadiahkan Naskhah Terjemahan ini kepada Beliau juga.Bukan apa,Al-Quran itu bukankah diturunkan untuk semua manusia?Sama-sama kita menarik orang ramai kepada Jalan Kebenaran ini.Menyeru orang ramai kepada kalimah "Tiada Tuhan Melainkan Allah,Nabi Muhammad (SAW) itu Pesuruh Allah".

6) Janganlah menyertai Projek ini untuk 'menjualkan kembali' Al-Quran itu nanti.Perkara ini perlu dimention kerana ramai orang yang suka mengambil kesempatan pada hari ini.

7) 5 Penerima Terawal yang memberi Komen (yang ada nilai kesungguhan) akan menerima Naskhah-Naskhah Al-Quran ini.Apa-apapun,sila ambil perhatian,komen yang tidak sesuai - tidak akan dipublish.So kiranya,5 Komen Pertama yang dipublish akan menerima Naskhah Al-Quran itu nanti.

8) Jika anda berada di Luar Negara,maaf penghantaran hanya dilakukan ke dalam Malaysia.Tapi,anda still boleh dapatkan Naskhah ini untuk Family,Ibu,Bapa atau Keluarga anda di Malaysia.Okay?

9) Katakanlah tiba-tiba Stock Al-Quran yang dimaksudkan ini kehabisan stock,saya akan beli Naskhah Terjemahan keluaran Penerbitan lain pula (Pustaka Hidayah mungkin).Itu boleh bincang nanti.

Jadi,Jika Anda Berminat...

Anda hanya perlu meletakkan komen anda di bahagian bawah ini,dan maklumkan cara bagaimana saya boleh menghubungi anda - Twitter,E-Mail,Blog.Saya prefer jika anda tinggalkan E-Mail anda.

Dan jika anda ingin remain Anonymous (saya menghormati Privacy anda) - just tinggalkan komen dan nyatakan minat anda serta untuk siapa Al-Quran itu mahu diberi nanti - dan datang kembali di Blog Pena Maya dalam Tempoh 4-5 Jam selepas Komen anda ditulis.

Kalau boleh komen yang hendak ditulis itu biarlah panjang sedikit.Janganlah pendek secepot je.At least tunjukkan sikit kesungguhan.Mungkin boleh kongsikan Pandangan anda tentang Situasi Umat Islam sekarang ke ape ke.Tapi ini optional.

Dan ya,tolong nyatakan sekali kenapa anda mahukan Al-Quran ini (sebagai contoh : mahu dihadiah kepada Rakan,mahu merubah diri etc).

Apa-apapun,di bawah ini Contoh Komen yang perlu ditulis oleh Anda,


Assalamualaikum.

Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada _______ (Ibu/Abang etc etc atau mungkin diri anda sendiri).

Saya mahukan Al-Quran ini kerana ___________________________________.

Anda boleh menghubungi saya di ________ (Alamat E-Mail anda/Twitter/Blog atau jika anda remain Anonymous,anda boleh datang kembali dalam Tempoh 4-5 Jam selepas komen ditulis untuk melihat samada anda berjaya atau tidak).

Kemudian Apa?

Selepas anda dihubungi nanti,saya akan meminta segala Alamat,Nombor Telefon,Nama Penerima etc etc melalui E-Mail.

Tapi itu boleh bincang kemudian.


Ulangan

Jadi,secara ringkasnya,saya ulang sekali lagi,kalau anda berminat hendak menyertai,anda hanya perlu meletakkan komen di bawah ini dan menyatakan minat anda (seperti contoh yang tertera di atas) dan nyatakan bagaimana saya boleh menghubungi anda.

Lima Pembaca Terawal yang dipublishkan Komen mereka akan menerima Naskhah Al-Quran ini.

Kiranya,komen 'Salam Ziarah' semata tidak akan melayakkan anda untuk mendapat Naskhah inilah.

Tapi,Keutamaan Akan Diberi Kepada...

Ya,in case salah seorang dari Empat Golongan di bawah berminat untuk menyertai Projek ini,Keutamaan akan diberikan kepada mereka.

Siapakah Empat Golongan ini?


1) Golongan yang tidak mampu membeli sendiri Naskhah Terjemahan Al-Quran (saya akan mengedarkan Naskhah Al-Quran yang agak mahal keluaran Yayasan Restu).

2) Golongan Penduduk Luar Bandar/Sabah/Sarawak (memandangkan agak sukar untuk mereka yang berada di bandar-bandar kecil untuk mendapatkan Naskhah-Naskhah ini).

3) Mereka-Mereka yang belum memeluk Islam/Non-Muslim,tapi dalam Proses Mendekati Islam/Mencari Kebenaran (anda adalah keutamaan paling utama dalam Projek ini).

4) Mereka-Mereka yang Sedang Dalam Proses Perubahan (Contoh : Golongan yang dahulunya jauh dari Islam,tapi kini hendak kembali kepada Islam,Pena Maya menyokong perubahan anda,dan anda juga diutamakan dalam Projek ini).

Jika anda salah seorang daripada Golongan di atas,sila nyatakan perkara ini dalam Komen anda.

Itu sahaja.

Saya rasa sudah cukup lengkap.

Semoga Al-Quran yang didapati itu nanti bakal dimanfaat.


Kepada sesiapa yang tidak berjaya,jangan sedih.

Mungkin belum tiba rezeki anda lagi.Mungkin ada Pihak yang lebih memerlukan Naskhah ini dalam mencari kebenaran.

Bulan depan,jika ada umur panjang,insya-Allah anda boleh sertai lagi.Perkara ini harapan saya dapat dibuat sampai penghujung nyawa saya.

Dan jika anda sudah dapat Naskhah bulan ini,bulan depan seeloknya bagi Peluang kepada orang lain pula.


Tapi katakan kalau anda ada Rakan-Rakan lain yang anda rasa bakal memanfaatkan Naskhah ini,tidak salah anda sertai Giveaway ini setiap bulan.Yang penting,semakin ramai orang yang menerima Al-Quran ini.Kalau boleh,individu-individu yang bakal menerima Naskhah ini berasal dari keluarga yang lain,rumah yang lain.

Kita sebagai Muslim - WAJIB untuk kita berusaha memahami Maksud Ayat-Ayat Suci Al-Quran ini.Jadi,ini salah satu usaha saya untuk mencerahkan kegelapan yang sedang melanda masyarakat kita sekarang.

Sama-samalah kita bekerjasama.Mungkin usaha ini nampak kecil,tapi percayalah,jika dilakukan secara Istiqamah - dalam setahun - 60 Buah Al-Quran insya-Allah dapat diedar kepada 60 Orang yang ingin mengenali Al-Quran.

Bukankah itu Pencapaian yang agak besar?Bayangkan salah seorang dari mereka-mereka yang menerima ini membaca Al-Quran itu - kemudian Beliau mengamalkannya - kemudian mengajarkan ayat-ayat itu kepada Anak/Keluarganya pula - lama kelamaan Masyarakat Islam akan terbentuk,insya-Allah.

Yang penting sekarang kita berusaha apa yang termampu.


*** *** ***

Insya-Allah,jika tiada halangan,Naskhah-Naskhah yang dibeli ini akan sampai kepada Para Pembaca paling lewat Dua Minggu dari Tarikh Pembelian (yang akan saya maklumkan kepada mereka melalui E-Mail kelak).


Assalamualaikum dan Selamat Beramal.

P/S : Sebarang salah silap,terkasar bahasa - minta dimaaf dan dibetul.

P/P/S : Sebarang ketidak-fahaman,boleh tanya di ruangan komen,atau terus e-mail saya di pospenamaya@gmail.com.Atau kalau masih tidak faham bagaimana cara untuk menyertai,boleh lihat Artikel untuk Edisi yang lepas di sini.

P/P/P/S : Doakan semoga Projek ini berjalan lancar.Ya Allah,tetapkanlah hati hamba-Mu yang kerdil ini.Amin.

P/P/P/P/S : Jika anda tidak mahu sertai,anda boleh kongsikan Penulisan ini di Laman Sosial anda,mungkin ada rakan/keluarga anda yang berminat.Edisi seterusnya hanya akan dijalankan pada Bulan April.



27 comments:

  1. Assalamualaikum wbt.

    Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada adik lelaki saya,semoga ianya dapat membantu dalam mengenal surat cinta dari Sang Pencipta- Allah SWT. Tiada kata-kata yang lebih indah dan setanding melainkan kalamullah. Bait kata yang menyeru kepada kebaikan dan kejayaan di dunia dan akhirat. Insya'Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam...thniah alhamdulillah... Boleh email sy di pospenamaya@gmail.com sesegera mgkin...

      Delete
  2. Kepada yang lain,ada 4 lg al quran free..jgn lpskn peluang..bg kat ibu bapa kita..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wbt.
    Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada guru saya. moga beliau berjaya di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam wbt anon.. boleh hubungi saya di pospenamaya@gmail.com dengan segera dan berikan saya nama ,nombor telefon,email dan alamat penerima di sana...

      nanti sana saya bagitahu lagi beberapa prkara.

      Delete
    2. anon ni dengan anon bawah ni orang same ke?tak kan?
      contact saya kay

      Delete
    3. orang lain...

      Delete
    4. okay boleh email saya kalau macam tu..

      Delete
  4. "Assalamualaikum.

    Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada diri saya sendiri.

    Saya mahukan Al-Quran ini kerana saya ingin lebih mengatahui maksud ayat2 al Quran.walaupun sya sudah ada al quran terjemahan ttpi bahasa indonesia yg mmbuatkan sya keliru dngan maksudnya.kmungkinan dngan adanya al Quran terjemahan yg b. melayu saya lebih memahami apa yg dibaca

    Anda boleh menghubungi saya di detectiveconan146@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam anon conan..by the way,anda ini orang yang sama ke dengan anon atas yang nak bgi cikgu ni?

      kalau tak sama,sila hubungi saya di pospenamaya@gmail.com in case kalau masih tak dapat email saya..saya sudah email.tapi takut tak dapat..

      ape2 pon tahniah kerana dapat al-quran.. contact saya kay

      Delete
  5. kepada anda2 yang lain,ada dua lagi naskhah al-quran PERCUMA dengan terjemahan bahasa melayu untuk dimiliki ! jangan lepaskan peluang!!!!

    kalau kat kedai rm 80,sini free.so jangan lepaskan peluang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum.

      Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada diri sendiri untul lebih memahami ayat Al-Quran dengan lebih mendalam bersama keluarga...

      Saya mahukan Al-Quran ini kerana niat saya untuk mengajar sendiri Al-Quran kepada anak-anak saya nanti akan lebih mudah jika saya memahami maksud sebenar ayat-ayat Al-Quran tersebut. jika satu hari nanti anak-anak bertanya saya akan lebih yakin untuk menyatakan maksud ayat tersebut. bukan apa dibimbangi salah tafsirannya...

      Anda boleh menghubungi saya di sweet_lavender5050@yahoo.com.

      saya berharap sangat2 agar saya berjaya mendapatkan nya.

      Delete
    2. assalamualaikum anon..tahniah alhamdulillah anda berjaya mendapat al-quran.sebenarnya ada 8 komen yang komen sekali dengan anda.saya terpaksa menapis mana yang paling saya rasa layak..mungkin sudah rezeki anda.alhamdulillah...saya sudah email anda.harp boleh balas dgn segera.

      Delete
  6. Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini. Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada diri saya sendiri.

    Saya mahukan Al-Quran ini kerana saya ingin lebih mengetahui maksud ayat2 al Quran. Walaupun saya belum lancar membaca Al-Quran, dengan mengetahui maksud Al-Quran, dapat saya mendapat manfaatnya.

    Sekian, terima kasih.

    ikz05@yahoo.com.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum anon..tahniah alhamdulillah anda berjaya mendapat al-quran.sebenarnya ada 8 komen yang komen sekali dengan anda.saya terpaksa menapis mana yang paling saya rasa layak..mungkin sudah rezeki anda.alhamdulillah...saya sudah email anda.harp boleh balas dgn segera.

      Delete
  7. Assalamualaikum.

    Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada diri anda sendiri.

    Saya mahukan Al-Quran ini kerana saya pernah belajar bahasa arab dari ting 1- 5 dan saya sentiasa gagal dalam bahasa arab dalam peperiksaan kerana gagal memahami bahasa itu sendiri. jika diberi peluang saya akan membaca terjemahan ini untuk diri sendiri dan boleh berkongsi dengan keluarga dan teman2 yang lain.

    Anda boleh menghubungi saya di zulkevin@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum anon..tahniah alhamdulillah anda berjaya mendapat al-quran.sebenarnya ada 8 komen yang komen sekali dengan anda.saya terpaksa menapis mana yang paling saya rasa layak..mungkin sudah rezeki anda.alhamdulillah...saya sudah email anda.harp boleh balas dgn segera.

      Delete
    2. Terima kasih tuan....

      Delete
  8. Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti akan diberi kepada Ibu/ibu mertua, abang, adik lelaki, adik perempuan, isteri saya/saya.

    Saya mahukan Al-Quran ini kerana ingin menjadikan al-quran ini amalan, panduan, bacaan setiap masa & rujukkan setiap kali ada masalah memerlukan rujukan kepada, sebagai orang islam yang beriman mesti al-quran sebagai teman yang paling dekat semoga disitu keberkatannya. Al-quran satu-satu warisan kita yang perlu pegangan, amalan, rujukan sampai bila-bila, sebab al-quran Allah peliharaannya hingga dunia dikiamatkan.

    Anda boleh menghubungi saya di msaidi@kck.usm.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum anon..tahniah alhamdulillah anda berjaya mendapat al-quran.sebenarnya ada 8 komen yang komen sekali dengan anda.saya terpaksa menapis mana yang paling saya rasa layak..mungkin sudah rezeki anda.alhamdulillah...saya sudah email anda.harp boleh balas dgn segera.

      Delete
  9. ASSALAMUALAIKUM SEMUA.

    MAAF.PENYERTAAN DITUTUP.Sepatutnya 5 orang sahaja yang boleh menerima Al-Quran.Tapi saya lebihkan seorang.Sebab ramai komen masuk tiba-tiba hari ini.

    Ada 9 Komen Yang Masuk - dan saya perlu memilih komen mana yang saya rasakan paling layak untuk terima.

    Kepada yang lain yang tidak dapat jangan sedih.Bulan depan boleh cuba lagi....

    Maaf semua.jika ikut saya memang mahu bagi semua,tapi apakan daya.

    Assalamualaikum dan Selamat Beramal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh saya lebihkan dua orang.so maksudnya ada 7 orang yang dapat kali ini..

      apa-apapon,semoga yang dapat memanfaatkannya.

      SEKALI LAGI,PENYERTAAN DITUTUP.

      Delete
  10. Assalamualaikum.

    Saya berminat untuk mendapatkan Senaskhah Al-Quran ini.Al-Quran yang didapati ini nanti adalah hadiah yang tidak ternilai untuk diri saya sendiri.

    Saya mahukan Al-Quran ini kerana minat saya pada Al-quran tersebut. Seperti yang kita sedia maklum, Al-Quran itu adalah Kalamullah yang saya cintai. Segan rasanya jika saya memberitahu pada saat saya menulis kata-kata ini, beberapa mutiada yang mengalir di pipi saya betapa saya merinduiNya. Mungkin saya kurang meluangkan masa untukNya sejak akhir-akhir ini. Sesungguhnya membaca Kalamullah itu akan membuat kita dekat kepada pencipta, seolah-olah berhadapan denganNYA sambil mengajar suruhanNYA. Subahanallah, mukjizat sungguh ciptaanNYA.Namun, saya tabahkan jua tangisan hati ini agar saya dapat memiliki Kalamullah ini terlebih dahulu. Mungkin hati telah terpanggil. Semoga Al-Quran tersebut dapat membantu saya untuk mencari kebenaran,kesucian dan kehidupan yang sebenarnya. Hanya Al-Quran amanat terakhir dari nabi kita dan untuk kita oleh Allah swt. yang sentiasa mengingati kita tapi kita yang selalu lupa. Semoga dengan Al-Quran tersebut dapat memanggil kita kembali ke jalan yang benar tanpa keraguan dengan sinarnya yang terserlah bak bintang yang bersinar.

    Anda boleh menghubungi saya di alpha_fani@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam fani...
      maaf penyertaan telah ditutup buat sementara ini.dana juga telah habis digunakan saya ..

      maaf sangat.mungkin belum tiba rezeki anda lagi.TAPI,ya ada TAPInya.

      bulan depan akan ada lagi giveaway,insya-Allah saya akan reservekan satu tempat untuk anda .. kenapa saya akan rserve?sebab melalui komen anda,saya rasa anda memang perlukan quran ini.cuma saya tidak dapat bagi sebab saya takde duit nak bagi ..dana dah abis.

      maaf sangat.

      apa2 boleh contact saya kat email pospenamaya@gmail.com . saya akan bagi quran tu kalau saya ada dana bulan depan insya-Allah.

      Delete
    2. saudara fani.ada berita baik!

      ada seorang sahabat saya bersetuju untuk sumbangkan dana untuk belikan anda al-quran ..alhamdulillah ..memang Allah Maha Penyayang.

      saya sudah contact anda di email.harap anda dapat balas segera kerana saya akan lakukan pembelian sejurus mendapat email dari pihak anda.

      assalamualaikum.

      Delete
    3. saudara umar zakir abdul hamid,

      terima kasih tidak terhingga atas kesungguhan anda . saya betul-betul ingin memilikinya.semoga Allah sw memberkati perjuangan anda.

      daripada: alpha_faniey@yahoo.com

      Delete
  11. kepada anda-anda yang lain - PENYERTAAN DITUTUP.Boleh cuba next month.Assalamualaikum.

    ReplyDelete