26.3.12

Penerbitan Dokumentari Sulung Pena Maya : A Journey To 'New Jerusalem' Moscow.

Prenote : Siri Empayar akan disambung dalam Penulisan seterusnya.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Maaf,agak sibuk sejak akhir-akhir ini sehingga tidak dapat menulis.Doakan urusan saya dipermudah di dunia dan Akhirat.Doakan juga Ibu Bapa saya dan Keluarga saya.

*** *** ***

Penerbitan Dokumentari Pertama Pena Maya : A Journey To 'New Jerusalem' Moscow I-IV

Alhamdulillah,segala puji hanya bagi Allah SWT - kerana dengan izin dan rahmat-Nya,Pena Maya berjaya menerbitkan Dokumentari Sulung tentang Umat Islam di Russia.

Sebenarnya,Penerbitan ini tidak dirancang.Dirakam dan diterbitkan secara spontan.Alhamdulillah,walaupun ada kekurangan,saya berpuas hati dengan hasil akhir Video-Video ini.

Tanpa membuang masa,saya kongsikan dengan anda semua video-video itu di sini.

Penerangan Tentang Video

A Journey To 'New Jerusalem' Moscow I-IV terdiri daripada Empat Siri Video Dokumentari tentang Masjid Yardyam di Moscow,Russia.

Setiap Video adalah 2 Minit Panjang.

Dijemput tonton.Semoga bermanfaat.

Sinopsis Ringkas (Diambil Daripada Video)

24 Mac 2012 - Saya dan beberapa orang Sahabat berkesempatan pergi ke salah sebuah Masjid Terbesar di Moscow - Masjid Yardyam.

Dokumentari ini dihasilkan untuk berkongsikan dengan Umat Islam di Malaysia tentang keadaan Umat Islam di sini,dan sedikit sebanyak apa yang terdapat di sekeliling kawasan Masjid itu.

Sebarang salah silap,terkasar bahasa - harap dapat dibetul dan dimaafkan.

http://baikiminda.blogspot.com/

Perhatian

Untuk keselesaan anda,saya sarankan anda menonton Video ini menggunakan Headphone/Earphone.

A Journey To 'New Jerusalem' Moscow I


A Journey To 'New Jerusalem' Moscow II


A Journey To 'New Jerusalem' Moscow III


A Journey To 'New Jerusalem' Moscow IV


In Case Video Tidak Boleh Dipasang

Pergi ke Link Ini untuk menonton Siri Dokumentari ini.

*** *** ***

Itu sahaja.

Semoga bermanfaat.

Kalau ada salah silap,terkasar bahasa - minta dimaaf dan dibetulkan.

Carilah Ilmu.

Dan ya,video ini sekadar dikongsi untuk berkongsikan dengan anda Realiti di Russia.

Read between the lines.

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.


4 comments:

  1. Assalamu'alaikum Umar

    Nak tanya ni.. Yang bercakap dalam video ni Umar ke?...

    Bab belajar ni benar kata Umar.. di Malaysia ni ruang dan peluang untuk meraih sebanyak mana ilmu terbuka amat luas.. terpulang kepada diri sendiri untuk mengutipnya dan beramal dengannya.. semoga kita tetap diberikan taufik dan hidayah dalam beramal.. amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam mkcik..

      Itu bkn saya..itu kwn sama tmpt bljr sini..saya yg merakam dgn edit and terbit video ni...kira saya tuan director la.haha..doakan kami

      Delete
  2. lebih kepada NAMA sebenarnya. betulkan niat umar. manusia menilai.

    ReplyDelete