17.11.12

Gaza : Ikuti Twitter Saya.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Anda tentu tahu apa yang sedang berlaku di Gaza sekarang.

Saudara-mara kita di sana sedang diserang - dengan penuh kebiadaban oleh Israel.

Saya baru sahaja pulang ke Rumah ketika menulis Penulisan ini.

Saya tidak dapat mencoret panjang ketika ini.

Tapi oleh kerana adalah menjadi satu Tanggungjawab dan Kewajiban untuk kita membantu Saudara Islam kita di sana (walau dengan menyebar maklumat) - saya ingin mengajak anda Follow Twitter saya - @PenaMaya.

Di sana saya akan cuba Update seberapa banyak Berita berkenaan perkara ini.

Jujurnya - saya malu dengan diri sendiri - kerana hanya dapat menaip di hadapan komputer.

Tapi,sebagai Muslim - kita wajib membantu Saudara kita di sana.

Paling kurang - selain berdoa kepada Allah - kita WAJIB menyebarkan maklumat kepada Masyarakat - menyedarkan Masyarakat tentang apa yang berlaku di sana.

Itu sahaja.

Jangan lupa.

Follow Twitter saya - @PenaMaya.

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.


2 comments:

  1. betullah,malu dengan mereka yang disana.
    moga cakna kita tak bermusim. sigh!

    jika mereka mampu berkata " sabarlah syurga menanti dihadapan " bilamana dihujani bom tanpa henti. tapi kita? belum tentu mampu. baru Allah uji sikit mengeluh lebih. lupa bahasa syukur. )'=

    astaghfirullahalazim.
    ayuh! terus tembakkan doa buat mereka.

    ReplyDelete
  2. Moga usaha penulis diberkati Allah :)

    ReplyDelete