18.12.12

Sesi Tweet Ayahanda I : Sebelum Upload,Fikir Dahulu - Wahai Gadis.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

*** *** ***

Pengenalan

Hari demi hari,Tanggungjawab yang semakin bertambah di Dunia Luar menyaksikan saya jarang dapat mengemaskini Penulisan di Pena Maya dengan sempurna.

Kebiasaannya,jika ada masa lapang pun,Penulisan yang dihasilkan tidak seperti dahulu.

Saya menyedari keadaan ini,dan amat kesal dengan diri.

Tapi,kesal tidak membawa ke mana jika tidak disertakan dengan usaha.

Jadi,sering saya Update Twitter saya dengan beberapa Status jika ada masa lapang.

Tapi oleh kerana saya menyedari yang bukan semua orang ada Twitter,jadi saya berkeputusan untuk mewujudkan Siri Tweet Ayahanda di Pena Maya,insya-Allah.

Ini kerana saya sering Upload Tweet Berantai.Yakni,sekali saya Tweet - 5 Tweet sekaligus.Rugi juga jika Tweet dibiarkan menjadi Tweet semata.

Insya-Allah,Siri ini akan menghimpunkan beberapa Tweet yang saya rasa bagus dan bermanfaat untuk dikongsikan dengan Anda semua.

Selamat Membaca!

*** *** ***

Sesi Tweet Ayahanda I











*** *** ***

Itu Sahaja

Clear kan Tema Siri Penulisan ini macam mana?

Bukan apa saya ingatkan tentang perkara ini.

Saya juga mempunyai Saudara Kandung Perempuan.Saya juga ada Adik Saudara Perempuan.Saya juga ada Kawan Perempuan.Saya juga ada Ibu Saudara etc etc etc.

Jadi saya merasakan - ianya adalah satu Tanggungjawab untuk saya menyampaikan perkara ini.Mungkin ada di antara kita di luar sana yang tidak 'sedar' tentang perkara ini.

Jika kita tidak mahu Keluarga kita diperlakukan dengan sekian-sekian rupa,jangan buat begitu kepada Anak Orang lain!

Assalamualaikum dan Selamat Beramal.


4 comments:

  1. salam saudara,menyampaikan itu tanggungjawab. menggunakan hikmah dalam menyampaikan itu juga satu tanggungjawab.
    sekadar ingatan...hati para gadis itu rapuh. bimbang terkasar, hatinya makin lebur. bukan makin segar.

    semoga twitter ayahanda dipenuhi kata-kata yang indah lagi berhikmah. bukan sekadar twitter dan 'jeritan' nanti.

    -yang masih mencari hikmah yang hilang dalam penyampaiannya-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih untuk sokongan.Akan diperbaiki.

      Namun,mungkin kita sedang melihat dua Point of View berbeza.Mungkin kita sedang berhadapan Dua kelompok yang ternyata berbeza.

      Delete
  2. mungkin pov kita berbeza.
    maybe i think its the dew that makes the flower bloom, not the thunder.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas peringatan nih. Kadang-kadang saya sendiri terlupa jugak huhu, tersedar balek bila baca apa yang anda tulis. Terima kasih penamaya.

    ReplyDelete